Ti kar vprašaj, bolje da veliko sprašuješ kot premalo . Z veseljem ti pomagam
Možnosti za zaposlitev so kar pestre in raznolike. Naštela jih bom nekaj, za katere jaz vem, morda pa se lahko zaposliš še kje drugje.
1. vrtec
V vrtcu lahko delaš v rednem oddelku ali pa v razvojnem oddelku. Le-tega nimajo vsi vrtci je pa namenjen otrokon s težjimi motnjami (tudi v duš.razvoju) in z večjimi težavami, ki jim onemogočajo vključitev v redni oddelek vrtca.
2. redna osnovna šola
V šoli lahko poučuješ prvo triletko (vendar se tomalo prakticira, ker raje vzamejo učitelja razrednega pouka, je pa mogoče v kolikor ne dobijo ustreznega učitelja ali ni nobenega na razpolago). Druga možnost je, da si učitelj, ki z razrednim učiteljem poučuje skupaj v razredu in sta nekakšen tim (redka varianta, ki se pri nas redko uporablja - če se sploh
). Tretja možnost je da si del šolske svetovalne službe in nudiš otrokom dodatno strokovno pomoč (lahko za otroke z odločbami, lahko pa tudi brez). Ta pomoč poteka nekajkrat tedensko v ali izven razreda (pogosteje), pri čemer delaš z otrokom na področjih kjer ima težave in rabi pomoč (se dogovarjaš z njegovimi učitelji in ostalimi, ki z njim delajo - npr. starši, fizioterapevt, psiholog,...). Ta možnost je najpogostejša in vsaj meni zelo v redu. Z otrokom si sam, izven razreda, in se ti veliko bolj zaupa kot včasih svojemu razredniku. Poleg tega imaš 45 minut časa, da lahko z njim individualno delaš in mu res pomagaš tam, kjer ima težave.
3. osnovna šola s prilagojenim programom (OŠPP)
Na tej šoli si učitelj, in lahko učiš vse razrede. To je šola, ki ima nižji izobrazbeni standard od redne osnovne šole. Tja hodijo otroci z lažjo motnjo v duš. razvoju in otroci, ki imajo tako velike težave v osnovni šoli, da so se morali prešolati. Veliko pa je tudi takih otrok, ki so tam pristali po nesreči oz. z nezadostnim razlogom (npr. v šoli problematični in se učiteljem ni dalo z njim ukvarjatio pa so ga kar dali v OŠPP). Meni je delo tukaj zelo všeč. Razredi so veliko manjši (okrog 10 otrok) in učni načrt ni tako tekmovalen in natrpan kot v redni osnovni šoli.
4. mobilni specialni pedagog
Novejša možnost, ki se tudi veliko uporablja. Nekatere šole (predvsem manjše) nimajo toliko sredstev, da bi plačale defektologa za poln delovni čas, zato si za tistih par ur,. ko ga potrebujejo sposodijo. To pomeni, da kot mobilni spec. pedagog hodiš po večih šolah (imaš pa matično šolo, kjer si stalno zaposlen in kjer imaš kabinet). Tudi ni slabo delo,je pa veliko vožnje. Vedno moraš biti pripravljen na kaj novega in zeeelo fleksibilen (prilagajaš se pač velikemu številu ljudi).
5. zavodi in podobno
Veliko spec. pedagogov gre prav sem, ker je tukaj plača nekoliko večja (ker so pogoji dela težji dobiš 20% dodatek). Meni tukaj delo ni preveč všeč, ker so tukaj res zelo ubogi otroci in odrasli in se mi zdi, da imam vsaj jaz tukaj manj perspektive in možnosti za udejanjanje pomoči in svojih zamisli. Tukaj se velikokrat izvaja le nega otrok, za kar pa vsaj jaz nisem pripravljena.
6. domi za ostarele, zdravstveni domovi, varsteveno delovni centri,...
Tvoj brat je verjetno obiskoval defektologinjo z izobrazbo surdo-logo (imenovano tudi logopedija). Študij je načeloma samo defektologija oz. spec. pedagogika, vsake štiri leta pa se razpiše tudi smer surdo-logo, kar pomeni, da lahko delaš tudi z gluhimi in slepimi osebami. Jaz sem smer dp-fibo (torej "navadna") in bi lahko kasneje tudi naredila dodatne izpite in bi lahko tudi delala s slepimi in gluhimi.
O magisteriju pa tudi nevem kaj veliko. Vem samo, da je tega vse več in da moraš imeti povprečje ocen 8. Morda je to pomembneje, če se zaposluješ v regiji, kjer je velika konkurenca (npr. ljubljana), na vzhodnem koncu s katerega pa ti prihajaš pa glede tega ni težav.
Uf, to je zaenkrat to. Če pa je še kaj, kar te zanima, pa samo vprašaj!
Lp